miércoles, 20 de octubre de 2010

QUÈ ÉS LA CACERA DELS TRESORS?

Aquest programa proposa una sèrie de preguntes als alumnes i els dóna les adreces de la xarxa on poden aconseguir les respostes. Per fer la feina, es planteja una “gran pregunta” la qual la resposta no apareix directament en les pàgines web visitades, ja que exigeix integrar i valorar l'après durant la recerca.

Les caceres de tresors són estratègies útils per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les TIC i amb l’accés a la informació a través d’Intenet.

Entre altres coses ens permeten millorar la comprensió lectora dels alumnes i ensenyar-los a buscar informació a Internet i com a punt important fent-los reflexionar i comentar entre ells per aconseguir una resposta en comú.

QUÈ ÉS EL JAVA CLIC?

Aquest programa està format per un conjunt d'aplicacions informàtiques de programari lliure que permeten crear diversos tipus d'activitats educatives multimèdia, ja siguin associacions, mots encreuats, trencaclosques, etc.

            La zonaclic és un servei del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya creat amb l'objectiu de donar difusió i suport a l'ús d'aquests recursos i oferir un espai de cooperació obert a la participació de tots els educadors/es que vulguin compartir els materials didàctics creats amb el programa.

            Aquest projecte permet als professors la creació d’uns recursos educatius en diferents activitats i és útil en els docent per tenir la capacitat de autoaprenentatge en la tasca.

QUÈ ÉS L'EXELEARNING?

És un programa d’edició de llocs web educatius de codi obert que es considera únic per la senzillesa del seu maneig i per les eines que incorpora.
Aquest mateix lloc esta realitzat amb eXe Learning i és per tant, una mostra dels resultats que es poden obtenir, sense necessitat d’aprendre a treballa amb un codi del HTML.

            eXe-learning ens permet:
  • Crear un lloc web amb un menú lateral dinàmic que assegura una navegació fàcil e intuïtiva al usuari.
  • Editar pagines amb continguts multimèdia com imatges, vídeos, àudio, animacions,expressions matemàtiques...) gràcies al gran repertori de les seves ferramentes.
  • Un bon repertori de fulles d’estil.
  • Exportar el projecte amb un lloc web i en paquets estàndards.

QUÈ ÉS LA WEB 2.0?

       Aquesta web és un programa que té diferents aplicacions de temàtica educativa, per poder treballar amb els nens, diversos materials educatius.
Ens pot ajudar, amb les diferents interaccions que els usuaris poden tenir; uns exemples són: les reds socials,  blocs, wikis.. ja que en aquests serveis, es pot expressar l’opinió, buscar i rebre informació i poder compartir tota mena de conceptes diversos.


Estan indagant per aquesta web, vaig veure que hi havia un programa molt interessant que penso que és una bona eina educativa per a que els nens puguin arribar a potenciar les seves capacitats.


Pencil

Aquest software s’anomena Pencil i ens permet dibuixar o crear animacions, en dues dimensions fàcilment. És un dels pocs programes de codi obert, destinats al camp de l'animació. Aquest, va destinat a l'animació tradicional de dibuixos.

     Personalment, crec que aquest software, pot ser molt útil per poder fer l’àrea de plàstica, d’una manera més dinàmica i poder interactuar amb les noves tecnologies.

QUÈ ÉS UN WIKI?

       La paraula wiki és d’origen hawaià. Aquest espai, serveix per a crear pagines web de la forma més ràpida i eficaç, a més a més, d’oferir una gran llibertat als usuaris. Aquestes pàgines estan obertes per a tothom o solament, per als que tinguin entrada en les persones que els usuaris invitin.

La finalitat del wiki, es poder permetre que diferents usuaris, puguin crear pagines web sobre un tema en concret i d’aquesta forma aportar un poc de coneixement, per tal de poder construir una pàgina més completa. Els canvis que es realitzen en el wiki, queden registrats per veure qui ha produït aquest canvi i en el temps adient. Si no agrada la modificació que s’ha fet, es queda registrat i pot torna al inici, com anteriorment ho teníem estructurat.

La diferència entre un wiki i un bloc, és que al wiki es pot modificar la informació, en canvi al bloc solament, pots posar comentaris si la persona que ha creat el bloc està conforme.  El wiki és una bona eina educativa, ja que nens que no es troben a l’aula o es troben en un altre lloc, poden intercanviar els treballs, molt còmodament i fàcil amb aquest espai.

Crec, que és una eina útil, per aquells usuaris que no tenen cap coneixement de la informàtica o de programació, ja que els permet incloure textos, documents digitals i enllaços.

QUÈ ÉS UNA PDI?

Com molt bé descriuen les seves sigles, la PDI és la pissarra digital interactiva, és a dir, és un sistema tecnològic, generalment integrat per un ordenador , un vídeo projector i un dispositiu de control de punter, que permet projectar en una superfície interactiva,  continguts digitals en un format idoni, per visualitzar en grup. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció, permetent escriure de forma directa sobre aquesta i poder controlar els programes informàtics, amb el punter i a vegades inclús amb els dits.

Penso que aquest nou invent, serà molt més dinàmic en l’educació dels nens, ja que d’aquesta manera es faran més partícips de les activitats que s’hauran de realitzar. I, no solament per als nens serà una bon recurs per al nens, sinó també per al professorat, ja que d’aquesta forma, és un suport visual que ajuda a que els alumnes, entenguin amb major claredat els continguts.
Cal recordar que la PDI té uns grans avantatges, que són: l’escriptura directa sobre la pissarra, subratllat; la interacció amb la pantalla amb els programes i finalment, altres utilitats amb el software associat adequat.

Per finalitzar, crec que realment és un bon avantatge per a l’alumnat, però també, per als professors en la seva manera més atractiva d’explicar les matèries, que es volen assolir.

QUÈ ÉS UN BLOC?

El bloc és un espai personal, virtual i gratuït que ens serveix per navegar per la xarxa i que la seva informació, té una temàtica diversa.

Aquest espai, ens permet poder modificar la informació i penjar les  fotografies, vídeos, noticies, links dels usuaris,etc, per així els lectors puguin veure-ho i comentar qualsevol reflexió, dels temes esmentats en aquesta web. I, d’aquesta manera, intercanviar diferents punts de vista sobre la informació en altres persones

XARXA TELEMÀTICA EDUCATIVA DE CATALUNYA (XTEC.CAT)


Aquesta pàgina web és un punt d’informació, sobre totes aquelles persones que busquin algun tema relacionat  en l’àmbit de l’educació. També, podríem anomenar aquesta web, com la bíblia de la informació. És una pàgina força interessant, ja que hi ha molta informació i hi podem accedir-hi, de forma completament gratuïta.

Navegant per aquesta pàgina, he pogut observar que hi ha un gran sortit d’adreces, per a que els infants puguin interactuar de manera dinàmica, en el camp de l’educació. Uns exemples són: l’Edu3 o l’Edu365 ja que poden aprendre coses de les àrees de l’escola i de manera agradable.
Aquesta bíblia, pròpiament dita, disposa de molts de recursos educatius, com els jocs, materials en que el nen pot realitzar diferents tasques educatives, entre altres. També, disposa d’eines de informació, per tal d’aprendre com comprimir un arxiu.

Finalitzant amb aquest tema, crec que aquesta pàgina és un molt bon recurs per als futurs educadors, ja que pot ser una gran font, en les activitats que es poden arribar a realitzar com a docent, en un temps proper.


TÈCNIQUES D'ENSENYAMENT: METODOLOGIA O TECNOLOGIA EN L'EDUCACIÓ?


          En aquesta matèria ens centrarem en la primera unitat referent a quina importància té la nova tecnologia en els nostres temps. Per examinar aquesta problemàtica ens varen posar uns vídeos per esbrinar que era el millor, la tecnologia o la metodologia.


          Personalment, crec que el món de la tecnologia, ha anat avançant al llarg dels últims anys en referent als mitjans de comunicació, però per aquest fet ens tenim que oblidar de l’ús d’un paper i un llapis o d’un llibre?

Aquestes noves tecnologies, es poden fer servir per realitzar diferents activitats educatives en els centres, e innovar d’una manera còmode en els exercicis, que es demanen als nens i alhora fer-los una classe més dinàmica i divertida, sempre i quan es faci un bon ús de l’aprenentatge.

En canvi, veig un inconvenient a tota aquesta tecnologia. I si no hi hagués llum? si Internet no funciones correctament? Si per algun motiu es preguessin dades?  Per aquests fets, és molt important el sistema tradicional, que s’ha anat usant al llarg de tot aquest temps passat, com és el llibre o el paper.

Finalitzant aquest tema, crec que s’hauria de continuar en l’educació tradicional, la de llapis i paper de tota la vida i que les noves tecnologies, haurien de ser un bon complement d’aquesta educació tradicional.